Jeszcze chwilke, szukam chomika

Odpowiednie użycie mediów społecznościowych może spowodować wzrost ruchu na stronie nawet o kilkanaście procent. Jakich mediów użyć? W jaki sposób? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Facebook

Facebook jest w czołówce jeśli chodzi o promowanie. Oferuje szereg możliwości. Po pierwsze, opcja „Promuj post” – promujemy konkretny post lub zestaw postów. Po wybraniu tej opcji nie ma możliwości edycji zawartości wpisu. Dalej „Promuj stronę”, dzięki której możesz zyskać nowych fanów. Przechodząc do zakładki „Skieruj klientów do witryny” zajmiesz się szukaniem nowych użytkowników i skierowaniem ich na swoją stronę internetową. Co więcej, użytkownika możesz skierować do kilku miejsc w obrębie twojej strony internetowej, nie tylko do ekranu głównego. Nie zapominaj o zdjęciach, to one w głównej mierze przyciągają uwagę i wpływają na zainteresowanie. Ważne jest precyzyjne określenie grupy docelowej – osób, do których chcesz, aby dotarła twoja reklama. Od tego zależy, czy znajdziesz osoby rzeczywiście zainteresowane twoją ofertą – potencjalnych klientów.

Twitter

Twitter jest dobrym miejscem do budowania wizerunku marki. Dzięki tweeteom przekaz dociera do wielu osób, tym samym pozytywnie wpływa na twoją rozpoznawalność. Ważne, aby publikowane treści były przemyślane, tworzyły logiczną całość. Użycie wzmianek @ i hasztagów zwiększa zasięg, sprawia, że dany wpis jest bardziej widoczny, łatwiej do niego dotrzeć, nawet przez przypadek, przeglądając tweety o podobnej tematyce.

LinkedIn

LinkedIn jest medium przeznaczonym głównie do komunikacji biznesowej. Możesz stworzyć reklamę tekstową, która skieruje użytkowników na twoją stronę internetową. Ponadto, za pośrednictwem InMail wyślesz spersonalizowaną wiadomość do konkretnego użytkownika. Wiadomość może zawierać linki, reklamy w formie banerów, wizytówki do konkretnych użytkowników Linkedin oraz przyciski call to action z przekierowaniem do strony firmowej. Na LinkedInie płacisz za kliknięcie, sam ustalasz całkowity budżet przeznaczony na daną kampanię.

Na co zwrócić szczególną uwagę?

  • Tekst – pamiętaj, że poszczególne formy reklamy mają różną dopuszczalną długość tekstu. Dobrze jest stworzyć kilka wersji i sprawdzić, która działa najlepiej.
  • Grafika – obraz przyciąga uwagę. Grafika powinna być spójna z marką, nawiązywać do pewnego aspektu twojej działalności, nie tracąc przy tym na atrakcyjności.
  • Umiejscowienie – zastanów się, w którym miejscu strony najlepiej umieścić reklamę. Na środku, a może na marginesie? Jakiej wielkości? Zwróć uwagę na format, by uniknąć sytuacji, kiedy tekst zostaje ucięty w połowie zdania, co nie wpływa korzystnie na odbiór przekazu.

Przygotowując kampanię promocyjną nie zapominaj o planie i wyznaczonych celach. Twoje działania będą skuteczne tylko wtedy, gdy stworzą logiczną całość. Wtedy też odkryjesz, jak potężnym narzędziem może być obecność w mediach społecznościowych.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top