Jeszcze chwilke, szukam chomika

Google oferuje wiele możliwości zaistnienia w sieci. Ważnym komponentem jest Google Display Network – reklama graficzna w Google.

Czym jest Google Display Network?

Google Display Network jest to sieć tematycznych portali powiązanych z Google. Możesz umieścić na nich swoją reklamę w postaci baneru. Za jej pośrednictwem twoja reklama może pojawić się między innymi na Facebooku, w Google Maps czy YouTube – na wszystkich serwisach związanych z Google, jak i na stronach partnerów Google. Sieć ta obejmuje ponad dwa miliony stron internetowych, które odwiedza ponad 90% wszystkich użytkowników Internetu.

Dostępne formaty

Google akceptuje dużo rozmiarów i form reklam. Możesz stworzyć zarówno reklamę statyczną jak i flash. Akceptowane rozmiary zaczynają się od małego kwadratu o wielkości 200×200 px na długim banerze (728×90 px) czy dużym prostokącie (336×280 px) kończąc. Wszystko zależy od twoich potrzeb i pomysłu.

Targetowanie

Google Display Network oferuje różne możliwości targetowania. Do najważniejszych należą:

  • Geotargetowanie – targetowanie ze względu na lokalizację.
  • Targetowanie kontekstowe – reklama pojawi się na stronach o podobnej tematyce. Definiujesz listę słów kluczowych, które brane są pod uwagę przy doborze witryn kampanii.
  • Targetowanie tematyczne – reklama pojawi się na stronach należących do konkretnej, wskazanej kategorii np. biznes, podróże czy technologie. Istnieje ponad 1,5 tys. wybranych tematów dostępnych w AdWords.
  • Targetowanie na konkretne witryny docelowe – sam wybierasz poszczególne witryny, na których ma się pojawić reklama.
  • Targetowanie po zainteresowaniach – użytkownicy poprzez przeglądane strony definiują obszar swoich zainteresowań, reklamę zobaczą tylko zainteresowani daną tematyką.

Dodatkowe narzędzia

Oprócz standardowych działań w ramach Google Display Network możemy również zastosować:

  • Re-marketing – reklama zostanie skierowana do osób, które już odwiedziły stronę internetową.
  • Automatyczna optymalizacja – opłata za każde kliknięcie zostanie ustalona automatycznie tak, aby osiągnąć optymalny zwrot z zainwestowanego kapitału.
  • Above the Fold advertising – reklama pojawi się w miejscu widocznym bez przewijania strony, czyli w jej górnej części.
  • Frequency Capping – możesz ustalić limit wyświetleń twojej reklamy dla pojedynczego użytkownika.

Wskazówki

Przygotuj kilka wersji reklamy. Sprawdź, która z nich jest bardziej skuteczna. Jednocześnie sprawdź, czy formaty reklamowe mogą być wyświetlane w danym serwisie. W innym wypadku może się okazać, że przygotowane reklamy nie mogą być wykorzystane w bieżącym formacie i konieczna będzie ich modyfikacja.
Wykluczaj słowa kluczowe i kategorie witryn, które cię nie interesują. Po ich wykluczeniu targetowanie stanie się bardziej precyzyjne.

Obecność w sieci reklamowej Google to szansa na przyciągnięcie uwagi użytkowników Internetu. Dzięki temu będziesz bardziej widoczny w sieci, a na twoją stronę trafi więcej osób. A jak wiadomo, większy ruch na stronie, to więcej nowych klientów.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top