Jeszcze chwilke, szukam chomika

Aby wysiłek oraz nakłady finansowe poniesione przy tworzeniu wyjątkowych filmów nie poszły na marne, ważne jest, by wystrzegać się podstawowych błędów popełnianych podczas publikowania wideo.

Błąd 1: Stosowanie standardowej miniaturki

Nie oceniaj książki po okładce – zasada ta nie do końca sprawdza się w przypadku strategii video marketingu. Kolejną rzeczą, na którą zwracają uwagę osoby chcące obejrzeć film jest właśnie jego okładka. Dobrze jest stworzyć osobną miniaturkę, przedstawiającą np. omawiany produkt, osobę, która w filmie występuje lub jakiś inny, ciekawy kadr. Warto dodać także tytuł, logo firmy i inne grafiki. Domyślna miniaturka zazwyczaj pokazuje jakiś nieciekawy, losowo wybrany kadr.

Błąd 2: Ograniczanie się do YouTube

YouTube to popularna platforma do publikowania filmów. Warto jednak zwiększyć możliwości dotarcia do użytkowników innych portali poprzez publikowanie filmów na Facebooku, Twitterze lub Instagramie. Bez względu jednak na to, gdzie będzie źródło wideo, ważne jest odpowiednie jego wypromowanie w innych mediach społecznościowych.

Błąd 3: Nieprecyzyjnie określona grupa docelowa

Tworząc materiały video, pamiętaj o tym, aby precyzyjnie określić swoją grupę docelową. Zdefiniuj jasno, kto jest odbiorcą Twojego komunikatu. Przeanalizuj oczekiwania odbiorców i staraj się je spełniać. Zbyt duże grono adresatów może doprowadzić do sytuacji, w której twój potencjalny klient stwierdzi, że przekaz, który tworzysz, nie jest skierowany do niego.

Błąd 4: Ignorowanie komentarzy pod filmikami

Platformy takie jak YouTube są platformami społecznościowymi. Oznacza to, że należy wchodzić w interakcję ze swoimi odbiorcami, aby zwiększyć swoją efektywność. Dlatego, jeżeli będziesz tego unikał, to w znaczny sposób zmniejszysz zaangażowanie swoich odbiorców, a tym samym zmniejszysz swoją efektywność.

Błąd 5: Brak call to action

Pamiętaj o umieszczeniu w swoim video odnośników call to action. Twoim celem jest przyciągnięcie uwagi klienta, a następnie zachęcenie go do zakupu. Jeżeli nie będzie wiedził co robić, żeby się z tobą skontaktować – zniechęci się i pójdzie do konkurencji. Dlatego też tak ważne jest wezwanie do działania.

Błąd 6: Wielowątkowy przekaz

Musisz się zastanowić, jakie konkretnie treści chcesz przekazać w każdym video. Mieszanie wielu tematów w każdym filmie wprowadza niepotrzebny chaos i utrudnia dotarcie do szukanych informacji, tym samy spada szansa, że klient obejrzy film do końca i trafi na twoją stronę.

Postaraj się unikać powyższych błędów. Dzięki temu szanse na sukces twojej firmy wzrosną, a komunikacja marketingowa będzie bardziej efektywna.

Oryginalny tekst na stronie Video Production Agency Black Cliff Media.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top