Jeszcze chwilke, szukam chomika

Wiadomo nie od dziś, że odpowiednia kampania reklamowa jest gwarantem sukcesu. Kluczowymi czynnikami jest zdefiniowanie jej celów oraz wykorzystanie najbardziej optymalnych narzędzi. Jednym z nich jest SEO.

Zacznijmy od początku. Search Engine Optimization to…

SEO jest to zespół działań dla konkretnej witryny. Mają one na celu zdobycie i utrzymanie jak najwyższej pozycji dla konkretnych fraz występujących na stronach wyników wyszukiwania. Innymi słowy, chodzi tutaj o zajęcie jak najwyższego miejsca na stronie wyświetlanej użytkownikowi po wpisaniu przez niego danej formuły.

Pozycjonowanie to proces

Jeżeli chcemy stale utrzymywać pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania, trzeba w to zainwestować dużo czasu i wysiłku. Pozycjonowanie to proces, a nie jednorazowa akcja. W Internecie powstają nowe serwisy, bogate w treść. Google co pewien czas zmienia i udoskonala swoje algorytmy. Konkurencja w sieci wzrasta. To, że dzisiaj jesteś na pierwszej stronie wyników wyszukiwania nie oznacza, że tak będzie już zawsze.

Co wpływa na pozycjonowanie stron internetowych?

Algorytm Google pozycjonując strony internetowe bierze pod uwagę wiele czynników. Do najważniejszych należą:

Słowa kluczowe

W treść strony powinny być wplecione słowa, których potencjalny odbiorca użyłby do jej znalezienia. Słowa kluczowe to słowa klientów. Uważa się, że najlepiej jeśli strona internetowa pozycjonowana jest na więcej niż 10 fraz. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że zostanie wyświetlona i zauważona. O jedną rzecz można przecież zapytać na wiele różnych sposobów.

Treść

To, co znajduje się na danej stronie ma ogromny wpływ na to, jak Google na nią patrzy. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe powinny być odzwierciedlone w kategoriach menu na stronie, w tekście oraz w meta tagach i nagłówkach.

Meta tagi

Meta tagi są to znaczniki istotne dla każdej strony. Zaliczamy do nich: meta title, który jest tytułem strony wyświetlanym użytkownikom, a także meta description, który jest opisem danej strony w wyszukiwarce.

Adres URL

Użytkownik jeszcze przed kliknięciem w link powinien wiedzieć o czym będzie czytał. Adres URL powinien opisywać zawartość strony. Należy również pamiętać o algorytmach wyszukiwarki, które będą skanowały naszą stronę. Dla nich najlepsze adresy, to takie, które mają maksymalnie około 100 znaków oraz nie zawierają znaków specjalnych, np. ?, $ oraz znaków diakrytycznych, ponieważ mogą występować problemy z ich indeksowaniem.

Odpowiednie znaczniki tytułów stron

Tytuł strony i jej podstron ustalamy za pomocą HTML-owego tagu <title>. Jest to jeden z ważniejszych czynników technicznych, na podstawie którego wyszukiwarka ocenia tematykę strony. Ponadto jest on wyświetlany w wynikach wyszukiwania.

Linki

Linki powinny być tworzone poprzez cytowanie, udostępnianie lub odwoływanie się do zawartości strony. Ważny jest zdywersyfikowany profil linków – powinny pochodzić z różnych źródeł.

Zalety SEO

Nikt nie ucieknie przed SEO. Każda strona internetowa podlega tym samym zasadom pozycjonowania. Ma to swoje zalety. Dostosowanie się do wymagań pozwala na uzyskanie i utrzymanie lepszej pozycji w wyszukiwarce internetowej co skutkuje zwiększeniem ruchu organicznego na stronie. Strony internetowe, które są wysoko w wynikach organicznych są częściej odwiedzane przez internautów niż strony reklamowane przez linki płatne.

Bez względu na profil działalności odpowiednie ustawienie strony internetowej jest bardzo ważne. Mówi się, że najlepszym miejscem na ukrycie czegoś jest druga strona Google, dlatego rób wszystko co w twojej mocy, żeby się tam nie znaleźć. Liczy się tylko pierwsza strona.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top