Jeszcze chwilke, szukam chomika

Jak powinieneś zachowywać się w erze marketingu 4.0 by zaangażować konsumentów i sprzedać swój produkt? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w poniższym artykule.

Cały marketing jest dziś bardzo mocno zorientowany na technologię. Jeśli chcesz być najlepszy na swoim polu, musisz rozumieć świat cyfrowy. Da ci to ogromną przewagę. Dodatkowo, żeby być ekspertem i nie zostawać w tyle, musisz także rozumieć uzyskane dane i aktywnie z nich korzystać.

Liczą się potrzeby

Marketing 4.0 to ścisłe powiązanie z potrzebami. W Marketingu 4.0 konsument nie dowiaduje się przypadkiem przy decyzji zakupowej, że firma X jest zaangażowana w CSR. To zasadnicza informacja, wyróżnik firmy. Klient, który szuka produktu, zaczyna od wyboru firmy, która działa zgodnie z jego wartościami. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób jest odbierana twoja firma, przez jaki pryzmat widzą ją uczestnicy rynku.

Prosumeryzm

Prosumeryzm można zdefiniować jako zbiór zachowań i postaw, które uznają za wyznacznik wartości produktu maksymalizację korzyści materialnych i niematerialnych, tych płynących z procesu produkcji, jak również tych powstających w momencie konsumpcji.

Prosument, a nie konsument

Podstawą nowej koncepcji jest prosument. Ponieważ współcześni konsumenci oczekują współpracy z producentem, to zapewnienie takiej możliwości staje się jedną z podstawowych funkcji firmy. Użytkownicy jako pierwsi zazwyczaj dokonują stosownych innowacji, zwracają uwagę na braki i wady produktów, a swoimi uwagami chętnie dzielą się z producentem. Stąd w ramach nowej koncepcji marketingu 4.0 na przedsiębiorstwach spoczywa obowiązek stworzenia platformy współpracy. Tylko w ten sposób prosument będzie mógł wejść we współpracę, na czym zyskają obie strony.

Bądź mobilny

Współczesne smartfony oparte są na stałym połączeniu z Internetem oraz możliwości geolokalizacji. Nowa koncepcja opiera się właśnie na technologiach mobilnych. Ich popularyzacja sprawiła, że na rynku dostępnych jest wiele aplikacji. Mogą one przyczyniać się do zwiększania lojalności prosumentów, którzy mogą w każdym miejscu i czasie uczestniczyć w procesie tworzenia wartości.

Co teraz?

Stwórz system scenariuszy, od najbardziej pesymistycznego po najbardziej optymistyczny. Wypracuj system wczesnego ostrzegania. Uważnie obserwuj preferencje zakupowe konsumentów i kanały, z jakich korzystają. Śledź najnowsze odkrycia naukowe i nowinki technologiczne. To wszystko, czym żyją ludzie, ma wpływ na twoją markę i jej postrzeganie.

Opinia konsumenta

Dzięki najnowocześniejszym systemom analizy języka naturalnego uzbrojeni w sztuczną inteligencję marketerzy zyskują już dziś niezwykle skuteczne narzędzie do przewidywania przyszłości, by szybko reagować na zmieniające się trendy rynkowe i opinie konsumentów. Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji analizujących wypowiedzi na podstawie nagromadzonych słów kluczowych. Są one w stanie analizować treści językowe na tyle efektywnie, by można było za ich pomocą tworzyć liczbowe statystyki opinii konsumentów w internecie.

Według badań przeprowadzonych w 2016 roku przez Content Marketing Institute, 73% przedsiębiorców B2B jako swój najważniejszy cel wskazało tworzenie treści wzbudzających zaangażowanie użytkowników. Zwróć na to uwagę, ponieważ jest to dobry początek w kierunku wdrożenia marketingu 4.0 w twojej firmie.

Oryginalny tekst artykułu dostępny jest na stronie Marketing Agency Black Cliff Media.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top