Jeszcze chwilke, szukam chomika

Re-marketing zrewolucjonizował międzynarodowy rynek reklamowy. Polega on na wyświetlaniu reklamy tylko tym osobom, które odwiedziły już naszą stronę internetową, a więc były zainteresowane naszą ofertą, ale z jakiegoś powodu zrezygnowały z zakupu. Jest skuteczna metoda na dotarcie do klientów, którzy już raz sami nas znaleźli.

Jak działa re-marketing?

Użytkownik (potencjalny klient) wchodzi na stronę internetową. W jego przeglądarce zostają umieszczone pliki cookie składające się z szeregu liter i cyfr. Zapisane są w nich informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisów internetowych. Załóżmy, że użytkownik nie znalazł pożądanych informacji i opuścił witrynę. Gdy przegląda inne strony w sieci, plik cookies uruchamia wyświetlanie reklam związanych z firmą, produktem, czy usługą przeglądanym w ostatnim czasie. Proces ma na celu skłonienie użytkownika do powrotu na stronę i dokonania zakupu.

Zalety re-marketingu

Podstawową zaletą re-marketingu jest uzyskanie dostępu do klientów w momencie, w którym są najbardziej skłonni do dokonania zakupu. Efektywność ponad wszystkim. Działania oparte na re-marketingu cechują się bardziej korzystną relacją efektów do poniesionych kosztów niż w przypadku tradycyjnych działań marketingowych. Reklama w wyszukiwarkach jest oceniana przez użytkowników jako akceptowalna forma reklamy. Reklama nie narzuca się. Użytkownik sam rozpoczął poszukiwania informacji.

Trzy złote zasady re-marketingu?

  1. Wyznacz cele biznesowe . Nie wystarczy powiedzieć, że celem jest maksymalizacja zysku. Zastosuj zasadę SMART dzięki czemu osiągnięcie założonego celu stanie się pewne.
  2. Pamiętaj, że jest to proces, a nie jednorazowe przedsięwzięcie. Preferencje klientów zmieniają się, a konkurencja wzrasta.
  3. Analizuj ruch na stronie. Analiza ruchu na bieżąco pokazuje skuteczność prowadzonych działań. Na podstawie zebranych informacji będzie można lepiej dostosować treść i formę przekazów.

Jeśli nie re-marketing, to co w takim razie? Inne przydatne narzędzia

Search Engine Marketing

Search Engine Marketing (w skrócie SEM) jest to ogół działań promocyjnych mających na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania ze zwróceniem szczególnej uwagi na wybrane słowa kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.
Marketing w wyszukiwarkach dobrze opisuje następujące równanie SEM = SEO + PPC, gdzie SEO oznacza „Search Engine Optimization”, a PPC „Pay Per Click”, czyli płatne za kliknięcie w link.

Pay Per Click

PPC jest narzędziem taktycznym. Dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii oraz modelowaniu haseł i fraz oraz wysokości „bidów” (maksymalna cena za kliknięcie) jest narzędziem bardzo elastycznym. Ważny aspekt to płatność za kliknięcie. Klient nie ponosi kosztu za każde wyświetlenie reklamy.
Kampanie PPC są doskonałą metodą na szybkie i pewne dotarcie do sprecyzowanego odbiorcy z konkretnym przekazem reklamowym. Kampanie tego rodzaju, można uruchomić w dowolnym momencie i od razu osiągnąć efekt w postaci widoczności reklam.

Internet oferuje wiele możliwości promocji firmy. Dlatego trzeba dobrze się zastanowić, do kogo chcemy dotrzeć i z jakim przekazem. Konkurencja nie śpi, a i sami użytkownicy nie pozostają obojętni i ostro wyrażają swoje niezadowolenie, a tego ze wszystkich sił należy unikać.

Oryginalny test znajduje się na stronie Marketing Agency Black Cliff Media.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

3 thoughts on “Re-marketing – recepta na sukces twojego przedsiębiorstwa

  1. kochana a jakie narzędzia polecać do remarketingu? czytałam kiedyś o sales manago, czy korzystalaś może kiedyś z niego lub masz patenty jak zautomatyzować proces remarketingu 🙂

    1. Droga,
      Niestety, nigdy nie korzystałam z narzędzia jakim jest Sales Manago. słyszałam nim pozytywne opinie, jednak nie wynikają one z mojego doświadczenia. Ja używam Google Adwords, głównie w sieci partnerskiej (Google Display Network). Przy dobrym ustawieniu reklam, można osiągnąć całkiem niezłe wyniki.
      Pozdrawiam 🙂
      Magda

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top