Jeszcze chwilke, szukam chomika

Landing Pages zyskują popularność. Przedsiębiorcy starają się zaangażować potencjalnych klientów. Przekazują im informacje, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom. Czym tak na prawdę jest Landing Page i w jaki sposób może pomóc twojej firmie?

Czym jest Landing Page?

Użytkownik przeglądając sieć zauważa twoją reklamę. Klika w nią. Zostaje przekierowany na Landing Page, która jest rozszerzeniem treści znajdujących się w reklamie. Jej podstawowym celem jest konwersja z przeciętnego użytkownika w potencjalnego klienta. Proces ten zachodzi poprzez wzbudzenie zaufania do marki, powiadomienie innych użytkowników o ofercie firmy czy też rozpoczęcie procesu zakupu.

Dobra Landing Page – czyli jaka?

Aby przygotować dobrą Landing Page, tzn. taką, która odpowie na wszystkie potrzeby naszych klientów, należy wziąć po uwagę szereg czynników.

Cel

Precyzyjnie sformułowany cel stanowi meritum sprawy. Dlaczego ją uruchomiliśmy? Jaką wartość ma przekazywać klientowi? Chcemy wzbudzić jego zaufanie czy skłonić go do zakupu? Wszystko zależy od doboru odpowiedniej strategii.

Zachęta do działania

Strona ma zachęcić użytkownika do podjęcia działania. Przydatne są sformułowania typu: „Kup teraz”, czy „Wypełnij formularz”. Użycie czasowników zwiększa dynamizm tekstu i ułatwia jego zrozumienie. Masz przecież tylko kilka sekund, aby wywołać zainteresowanie.

Prostota

Zrezygnuj z bogatej szaty graficznej i tysiąca dodatkowych opcji. W tym wypadku mniej znaczy więcej. Ukryj pasek menu, postaw na minimalistyczna grafikę. Wszystkie dodatkowe elementy tylko rozpraszają użytkownika zniechęcając go do działania. Gdy poczuje się zagubiony opuści twoją stronę.

Korzyści

Pamiętaj, że nie sprzedajesz produktu czy usługi. Sprzedajesz rozwiązanie pewnego problemu, poczucie bezpieczeństwa, realizujesz pewną potrzebę. Korzyści płynące z zakupu danego produktu lub danej usługi powinny znaleźć się na samej górze Landing Page. Niech to nie będą typowe cechy, a raczej wyjątkowe korzyści ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb i pragnień klienta.

Łatwy kontakt

Dane kontaktowe powinny znajdować się w widocznym miejscu. Wciśnięte drobnym drukiem na marginesie strony nie wpłyną pozytywnie na częstotliwość feedbacku.

Optymalizacja, czyli testy i jeszcze raz testy

Uruchomienie Landing Page to dopiero połowa sukcesu. Ważna jest optymalizacja – dostosowanie do potrzeb danego segmentu klientów. Kim są twoi klienci i jakie mają potrzeby? Wolą zobaczyć video, przeczytać opis, a może jedno i drugie?

Nie zapominaj o symbolice kolorów. Czerwony pobudza do działania, zielony uspokaja. Podobnie wygląda kwestia układu graficznego. Osoba praworęczna najpierw popatrzy na górny lewy róg, osoba leworęczna – na górny prawy róg. Czy cała treść mieści się na jednym ekranie? Przewijanie w dół to dodatkowy wysiłek, na który nie każdy użytkownik jest gotowy.

Co z wersją mobilną? Obecnie co raz częściej korzystamy z Internetu za pomocą telefonu. Czy interfejs jest przyjazny dla użytkownika? Przyciski odpowiednio duże, a nawigacja intuicyjna?

Zalety Landing Page

Landing Page może być skutecznym narzędziem promocji twojej firmy i budowania jej wizerunku. Po pierwsze niskie koszty. Raz stworzona Landing Page posłuży przez dłuższy czas, przyciągając nowych klientów. Ponadto dostarcza wartościowego ruchu. Potencjalni klienci już wykonali pewien wysiłek, wiedzą czego szukają. Sfinalizowanie procesu zakupowego jest dosyć prawdopodobne, tym bardziej, jeśli go trochę ułatwimy. Landing Page jest dodatkową pozycją na liście wyszukiwania – wzrasta szansa, że ktoś trafi na twoją stronę.

Wiesz już czym jest Landing Page i jak sprawić, żeby była skuteczna? Do dzieła! Zadbaj o swoją Landing Page i ciesz się rosnącymi wynikami firmy. Dobrze przygotowana Landing Page to pierwszy krok na drodze do zakupu.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

One thought on “Strona startowa to nie Landing Page!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top