Jeszcze chwilke, szukam chomika

Wideo coraz częściej zastępuje tekst pisany. Użytkownicy wolą coś obejrzeć niż przeczytać. Czy w twoich social mediach znajdują się wideo? Może warto je wprowadzić, a dzięki temu zwiększyć ruch na twojej stronie?

Rodzaje wideo – wybierz najlepszy dla siebie

Explainer Video

Jest to forma, po którą przede wszystkim sięgają firmy działające w sektorze nowych technologii. Za jego pomocą wyjaśnisz odbiorcom jak działa twój produkt i do czego służy. Wideo wyjaśniające najczęściej jest umieszczane na stronach internetowych, po to żeby osoba, która na nią wejdzie od razu mogła zobaczyć działanie produktu czy usługi w akcji.

Animowane infografiki

Główną część animowanej infografiki stanowi tekst, który został zilustrowany. Jest to graficzne przedstawienie informacji, dzięki czemu jest bardziej zrozumiały dla wszystkich odbiorców. Najczęściej przedstawiają one fakty, rysunki, wykresy, statystyki. W porównaniu do animowanych prezentacji są bardziej preferowane przez przedsiębiorców, ponieważ przyciągają uwagę widza i są bardziej atrakcyjne.

Webinar

Webinar to szkolenie, wykład, warsztat transmitowany na żywo online. Mimo, że webinar jest formą ograniczoną w porównaniu do spotkań prowadzonych twarzą w twarz, ma kilka ważnych zalet. Za jego pomocą możesz budować znajomość marki, edukować i wejść od razu w interakcję z odbiorcą, np. poprzez natychmiastową reakcję na pytania lub rozmowy na czacie.

Whiteboard Video

Wideo typu whiteboard przypomina storyboard rysowany prostą kreską na białym tle. Najczęściej ma ono cel edukacyjny, w prosty, schematyczny sposób przedstawia pewny proces bądź przedstawia proste rozwiązanie złożonego problemu. Prosta forma zwraca uwagę tylko na najważniejsze elementy, tak samo, jak gdyby coś było na bieżąco wyjaśniane , zapisując poszczególne kroki na tablicy.

Wywiady

Wywiady są dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi. Ta typowo dziennikarska forma dostosowana do potrzeb organizacyjnych ma wszechstronne zastosowanie. Możesz porozmawiać ze specjalistą na temat szczegółów przebiegu pewnego procesu. Członek zarządu może opowiedzieć o celach strategicznych, misji i wizji firmy. A może niedługo odbędzie się jakieś wydarzenie? Może warto porozmawiać z delegatami i uczestnikami? Poznać ich opinie. Taka forma zmniejsza dystans między organizacją i jej potencjalnymi klientami. Firma wysyła komunikat: „posłuchaj naszych pracowników/klientów, oni mają doświadczenie.”

Scenariusz

Zanim zaczniesz zdjęcia dokładnie się zastanów, co i w jaki sposób chcesz pokazać. Innymi słowy, stwórz scenariusz – opisowy lub w postaci storyboardu. Rozrysuj kadr po kadrze całą koncepcję. Opisz, jakiego planu użyjesz, jakie będą dialogi bohaterów, jaki ruch kamerą wykonasz. Ułatwi to pracę na kolejnych etapach. Bez dokładnego planu może się okazać, że tak naprawdę z godzinnego nagrania użyteczne jest co najwyżej 20 minut. Zwróć szczególną uwagę na spójność, sceny mają tworzyć logiczny ciąg.

Co z gotowymi wideo?

W Internecie możesz znaleźć wiele gotowych materiałów wideo na otwartej licencji, zarówno do użytku prywatnego jak i komercyjnego. Mają ona zasadniczą wadę: nie są oryginalne, cała masa użytkowników ma do nich dostęp. Opierając swoje wideo na gotowych materiałach możesz być pewien, że gdzieś w sieci znajduje już się podobny materiał. Dlatego ważne jest używanie w znacznej większości własnych, autorskich ujęć.

Zastanów się, może to już czas, żeby wzbogacić twoje social media lub firmową witrynę o materiały wideo? Dzięki nim twój zasięg i rozpoznawalność marki wzrosną, a tym samym trafią do ciebie nowi klienci.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top