Jeszcze chwilke, szukam chomika

Wyszukiwarka Google jest potężnym mechanizmem. To właśnie tutaj trafia większość użytkowników Internetu szukając odpowiedzi na trapiące ich pytania. Najczęściej zauważane są wyniki znajdujące się na marginesie po prawej stronie. Jak się tam znaleźć? Rozwiązanie jest proste. Taką możliwość daje narzędzie jakim jest Google AdWords.

Co to jest Google AdWords?

Google AdWords jest to systemem płatnych reklam Google. Na powiązanych stronach wyświetlane są sponsorowane linki rozliczane metodą CPC (cost per click), które mają na celu przekierowanie do twojej strony.

Jak działa Google AdWords?

AdWords oferuje wiele form reklamy. Może to być tekst, grafika lub wideo. Twoja reklama może pojawić się przy liście wyszukiwania. Może być wyświetlana przed materiałem wideo. Albo w aplikacji. Możliwości jest wiele.

Reklama w wyszukiwarce

Reklama w wyszukiwarce pojawia się wtedy, gdy użytkownik szuka konkretnego produktu lub usługi. Ważna jest zbieżność słów kluczowych między tekstem twojej reklamy, a zapytaniem użytkownika. Reklama tekstowa składa się z nagłówka o długości maksymalnie 25 znaków, tekstu głównego (w dwóch blokach po 35 znaków) oraz wyświetlanego adresu strony docelowej. Reklamy te są wyświetlane zarówno na urządzeniach stacjonarnych jak i mobilnych.

Reklama wideo

Twoje wideo najpierw musi znaleźć się na kanale YouTube. Po odpowiednim ustawieniu przy pomocy AdWords zacznie się wyświetlać przed, po, lub w trakcie materiałów o podobnej tematyce. Jeżeli użytkownik zdecyduje się na pominięcie twojej reklamy przed upływem pierwszych 5 sekund, wtedy płatność nie jest naliczana.

Reklama mobilna

Reklama mobilna wyświetlana jest zarówno w wyszukiwarce jak i w aplikacjach. Może przyjmować dowolną formę, zaczynając od tekstu, na wideo kończąc. Ważne jest dostosowanie wymiarów graficznych zarówno do ekranu telefonu jak i tabletu. Reklama może zostać skierowana do konkretnej kategorii lub na poszczególne aplikacje.

Koszty

Założeniem Google AdWords jest płatność za efekty. Płacisz wtedy, gdy twoje ogłoszenie jest skuteczne, gdy ktoś do ciebie zadzwoni lub odwiedzi twoją stronę internetową. Ponadto ustalasz swój budżet. Możesz określić, jaką maksymalnie sumę możesz przeznaczyć każdego dnia na reklamy, dzięki temu dokładnie kontrolujesz koszty. W dowolnym momencie możesz zakończyć każdą swoją kampanię.

Wyniki kampanii

Google AdWords oferuje dokładne analizy prowadzonych działań. Możesz zobaczyć, która z twoich reklam jest najbardziej efektywna, ile osób ją zobaczyło, a ile rzeczywiście odwiedziło twoją stronę. Możesz edytować swoje reklamy, żeby jak najlepiej dostosować je do potrzeb i oczekiwań klientów.

Dlaczego warto korzystać z Google AdWords?

Dzięki Google AdWords w prosty sposób zyskasz nowych klientów. Twoja widoczność w sieci się zwiększy, co za tym idzie łatwiej będzie zauważyć twoją firmę.

Zalety Google AdWords

  • Płacisz za kliknięcie, a nie za wyświetlenie.
  • Twoja reklama pojawia się w sieci jako reakcja na konkretne zapytanie, dzięki czemu wiesz komu i kiedy zostanie wyświetlona.
  • Masz dostęp do statystyk i analiz pomagających w podejmowaniu decyzji dotyczących prowadzonej kampanii.
  • Możesz kontrolować swój budżet, dokładnie określasz, ile pieniędzy jesteś w stanie wydać.
  • Możesz sprecyzować lokalizację, w której będzie wyświetlana reklama np. zobaczą ją tylko użytkownicy korzystający z Internetu z terenu danego miasta czy państwa.

Wyszukiwanie informacji za pomocą Google stało się codziennością. Jest to pierwsze miejsce, w które zaglądają internauci. Wykorzystaj jego siłę i potencjał. Bo przecież najważniejsze jest być tam, gdzie są twoi klienci.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

One thought on “Zacznij reklamować się w Google

  1. „Założeniem Google AdWords jest płatność za efekty. Płacisz wtedy, gdy twoje ogłoszenie jest skuteczne, gdy ktoś do ciebie zadzwoni lub odwiedzi twoją stronę internetową.”

    Powyższe zdania nie są precyzyjne i mogą wprowadzać w błąd. Sugerujesz, że za AdWords płaci się w oparciu o konwersję. No tak – niestety – nie jest. Płacimy za wejścia, nawet jeżeli ktoś był tam 5 sekund – płacimy, trudno, taka jest polityka AdWords. Odstępstwo od tego to tylko i wyłącznie ustalenia między firmą a pracownikami G w przypadku „wyklikiwania” reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top