Jeszcze chwilke, szukam chomika

Ludzie coraz częściej wolą coś obejrzeć niż przeczytać. Stwarza to nowe możliwości w dziedzinie marketingu. Wideo zyskuje na popularności. Ale w jaki sposób je wypromować?

Co to jest wideo marketing?

Pod pojęciem wideo marketingu kryje się zestaw narzędzi, dzięki którym nasze wideo zyska większy zasięg w sieci. Innymi słowy, są to działania, dzięki którym widz dotrze do twojego filmu, co więcej, obejrzy go i w związku z tym podejmie pewne działania.

Formy w wideo marketingu

Twoje wideo może przybierać różne formy. Wszystko zależy od tego, co chcesz pokazać.

Najpopularniejsze formy

  • wideo „od kuchni” – pokaż co słychać w twojej firmie, czym żyją pracownicy, dzięki temu twoja firma stanie się bliższa odbiorcy, będzie wywoływać pozytywne skojarzenia
  • prezentacja produktu – pochwal się swoimi produktami, a przede wszystkim ich zastosowaniem. Potencjalnych użytkowników bardziej zainteresuje to, jakie problemy rozwiązuje twój produkt niż szczegółowy opis jego parametrów.
  • Filmy instruktażowe – jeżeli oferujesz złożony produkt lub usługę, dobrym pomysłem jest dokładne wyjaśnienie jego działania. Co trzeba zrobić, żeby zacząć? Jakie problemy można spotkać? Jak je rozwiązać?

Niezbędne elementy wideo

Thumbnail

Thumbnail picture jest to miniaturka wideo. Zamiast ustawić losowy kadr, możesz przygotować specjalny obrazek. Dzięki temu twoje wideo się wyróżni, będzie przyciągało uwagę. Bądź kreatywny, baw się wzorem i kolorami. Ale pamiętaj, grafika powinna nawiązywać do tematu wideo, inaczej odbiorca poczuje dezorientację, nie będzie wiedział czego się spodziewać.

Słowa klucze

Wideo to też jest content i rządzi się tymi samymi prawami co tekst pisany. Bardzo ważne są słowa klucze, wskazujące na poruszaną tematykę. Co ważne, należy jest powtórzyć kilkakrotnie. Najlepiej, aby słowa klucze pojawiły się w tej samej formie zarówno w tytule jak i opisie pod wideo.

Znak wodny

Znak wodny jest to niewielka ikona, która będzie pojawiać się w każdym wideo. Możesz ustalić, po jakim czasie pojawi się twój znak. Domyślnie jest to 5 sekund od rozpoczęcia. Po tym czasie, w każdym twoim wideo pojawi się zaproszenie do subskrybowania.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Podobnie jak przy prowadzeniu standardowych działań marketingowych, tak i tym razem należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które pomogą zwiększyć zasięg.

Kanał

Przede wszystkim musisz się zastanowić, gdzie opublikujesz swoje wideo. Czy to będzie kanał YouTube, Vimeo czy może tylko twoja strona internetowa? Niepisana zasada mówi, że im więcej źródeł wybierzesz, tym bardziej prawdopodobne będzie, że zostaniesz zauważony. Nie ograniczaj się, umieść swoje wideo wszędzie gdzie to jest możliwe. Nie zapominaj o social mediach. To ważne narzędzie, które może znacznie zwiększyć twoje zasięgi.

Playlisty

Jeżeli twój kanał zawiera więcej filmów dobrym pomysłem jest pogrupowanie ich w kategorie. Służą do tego playlisty. Stwórz własną klasyfikację. Może być to na przykład gatunek lub temat przewodni. Dzięki temu użytkownik, który przez przypadek natknie się na twój film zostanie skierowany do pozostałych produkcji. Playlisty wyświetlają się również w wynikach wyszukiwania. Najważniejsze, aby nadać im odpowiednie tytuły, jednoznacznie wskazujące na zawartość.

Baner i ikona kanału

Tak jak na Facebooku ustawiasz swoje zdjęcie w tle i profilowe, tak i na YouTubie baner i ikona kanału są dość istotnymi elementami. Baner powinien być kreatywny, przyciągać uwagę. Ikona kanału jest połączona z kontem Google. Oznacza to, że wraz ze zmianami wprowadzonymi w Gmail lub Google+ jednocześnie zmienia się twoja ikona kanału. Miej to na uwadze.

Zalety wideo marketingu

Wideo marketing zwiększa widzialność twojej marki w Internecie. Ponadto skłania do interakcji między użytkownikami, którzy chętnie komentują obejrzane materiały. Wideo szybko rozchodzi się jako wiral. Ludzie często przesyłają sobie filmiki, które ich zainteresowały. Znacznie chętniej podzielą się ostatnio obejrzanym wideo, niż przeczytanym artykułem. Co więcej, za pomocą filmu możesz przekazać więcej treści w krótszym czasie. Znacznie łatwiej jest pokazać pewne zjawiska i zachowania niż je opisać lub o nich opowiedzieć.

Wideo marketing nabiera coraz większego znaczenia. Odpowiednie wykorzystanie możliwości jakie oferuje może zwiększyć twoją widoczność w Internecie. A stąd już niewielki krok dzieli cię od nowych kontraktów i wzrostu sprzedaży.

Oryginalny tekst artykułu znajduje się na stronie Video Marketing Agency Black Cliff Media.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top