Jeszcze chwilke, szukam chomika

YouTube jest obecnie drugą największą wyszukiwarką, zaraz po Google. Bądź tam, gdzie są twoi klienci. Oni są na YouTube, ty też powinieneś tam być. Jakie możliwości stwarza YouTube?

To musisz wiedzieć na start

Do YouTube logujesz się za pomocą swojego konta Google – usługi są ze sobą połączone, co za tym idzie, usunięcie konta Google spowoduje również usunięcie danych z YouTube, razem ze wszystkimi filmami, komentarzami i subskrypcjami.

Czym jest studio twórców?

Studio twórców jest platformą, dzięki której zarządzasz swoim kanałem na YouTube. To tutaj edytujesz wideo, tworzysz playlisty czy dodajesz znaki wodne. Ponadto masz dostęp do analiz prowadzonych działań, zaczynając od łącznego czasu wyświetlania twoich filmów na danych demograficznych kończąc.

Najważniejsze narzędzia w studiu twórców

  1. Menedżer filmów – Menedżer filmów jest miejscem, w którym możesz zobaczyć wszystkie opublikowane przez ciebie filmy, zmienić ustawienia odnośnie każdego z nich i skontrolować swoje playlisty.
  2. Społeczność – Dzięki tej zakładce możesz nawiązać kontakt ze swoimi fanami. Tutaj zobaczysz otrzymane od nich wiadomości i komentarze oraz dowiesz się, kto jest twoim subskrybentem.
  3. Kanał – W tej zakładce masz dostęp do ustawień dotyczących bezpośrednio twojego kanału. Dowiesz się, czy narusza on prawa autorskie, zmienisz ustawienia dotyczące przesyłania czy też dodasz znak wodny do twoich filmów.
  4. Kreator – W tej zakładce znajduje się twoja biblioteka audio jak również baza darmowych utworów i efektów dźwiękowych.

Zarządzanie filmami

Filmy możesz w dowolny sposób grupować, dodając je do playlist. Ponadto, do każdego z nich dodaj miniaturę – ustawioną automatycznie lub autorską grafikę. Dozwolony jest format 16:9 i rozmiar nie większy niż 2 MB.

Zdecyduj o widoczności każdego z filmów. Przesyłane filmy mają domyślnie publiczny status (każdy może je obejrzeć). Czy chcesz, aby wyświetlały się w wynikach wyszukiwania? A może nie chcesz, aby ktokolwiek mógł je oglądać?

Zarządzanie komentarzami

Możesz przeglądać i zarządzać komentarzami, które inni użytkownicy dodali do twoich filmów. Istnieje również opcja filtrowania komentarzy jak i wyszukiwania ich przy pomocy słowa klucza.

  1. Karta „opublikowane” – znajdują się tutaj wszystkie komentarze umieszczone pod twoimi filmami, zaczynając od najnowszego.
  2. Karta „do sprawdzenia” – jeżeli wprowadziłeś pewne ograniczenia odnośnie komentarzy, właśnie tutaj czekają na twoją akceptację bądź odrzucenie
  3. Karta „oznaczone jako spam” – tutaj znajdują się komentarze sklasyfikowane jako spam, do ciebie należy decyzja o ich usunięciu lub opublikowaniu

Statystyki

Z poziomu studia twórców masz dostęp do wielu statystyk odnośnie kanału. Po pierwsze, jest to raport na temat czasu oglądania. Zawiera on takie dane jak miejsce odtwarzania, źródła wizyt czy też urządzenia, na których wyświetlane są twoje filmy. Dalej, możesz przeanalizować zaangażowanie fanów. Dowiesz się ilu masz subskrybentów, poznasz pozytywne i negatywne oceny oraz kliknięcia w adnotacje.

YouTube się rozwija. Korzysta z niego coraz więcej użytkowników. Dobre zarządzanie to połowa sukcesu, dlatego nie zostawiaj niczego przypadkowi. Planuj i moderuj w odpowiedni sposób, a osiągniesz satysfakcjonujące rezultaty.

Oryginalny tekst znajduje się na stronie Video Production Agency Black Cliff Media.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top