Jeszcze chwilke, szukam chomika

Strona internetowa jest twoją wizytówką. To tutaj potencjalny klient trafi w pierwszej kolejności, tu będzie szukał informacji, czy sposobu kontaktu. Dobrze zaprojektowana strona internetowa może zwiększyć twoje szanse na sukces w branży i zyskanie nowych klientów.

Dobry plan

Przede wszystkim musisz się zastanowić, jakie treści chcesz przekazać za pomocą swojej strony internetowej. Jakie elementy będą się znajdowały na poszczególnych podstronach? Czy będzie to głownie tekst, obrazki, wideo, a może hiperłącza? Nic nie może być przypadkowe. Jeżeli dobrze przemyślisz całą strukturę unikniesz niespójności i poczucia chaosu, a komunikacja z twoimi klientami będzie bardziej efektywna.

Grupa docelowa

Dużo zależy od grupy, do której jest skierowana strona. Jedni wolą tekst pisany, inny preferują wideo. Dlatego ważne jest dokładne poznanie odbiorców. Podobnie sprawa wygląda z tematyką, a raczej z dostosowaniem treści pod kątem potrzeb i preferencji klienta (styl, długość tekstu, przykłady).

Nawigacja

Nawigacja na stronie powinna być intuicyjna. Oznacza to, że użytkownik w prosty sposób, bez zbędnego wysiłku powinien znaleźć pożądane informacje. Dla wielu osób oczywiste jest, że pasek wyszukiwania znajduje się w prawym górnym rogu, a odnośniki do social mediów w stopce. Czasem standardowe rozwiązania są najlepsze. Zadbaj o sprawne przemieszczanie się między podstronami. Wypróbuj rozwijaną wstążkę, zamiast standardowego paska menu. A może masz inny pomysł? Ważne, żeby nawigacja była prosta.

Szata graficzna

Kolorystyka

Szata graficzna powinna uwzględniać 2-3 kolory wiodące i maksymalnie 3-4 barwy dodatkowe. Wszystko zależy od działalności firmy. Jasne błękity i szarości kojarzą się ze środowiskiem biznesowym. Branża technologiczna to przede wszystkim ciemny granat i intensywny niebieski. Jeżeli prowadzisz cukiernię, możesz pomyśleć o bordzie i brązach. Dużo zależy od klienta, od brandingu firmy, a także od układu przestrzennego elementów w obrębie strony. Czasem wystarczy 1 kolor, a czasami 3 to nadal za mało.

Użyteczność i przejrzystość

Zadbaj o to, aby na stronie nie znajdowało się za dużo treści. Ważne jest „światło” czyli przerwy między poszczególnymi akapitami i elementami, a także szerokie marginesy. Dzięki temu strona jest lżejsza w odbiorze – łatwiej znaleźć interesujące elementy. Czy strona spełnia wszystkie zamierzone funkcje? Czy wyjaśnia, jaki jest zakres oferowanych usług i sposób kontaktu z przedstawicielami firmy? To powinien być jej główny cel.

Testy

Nie śpiesz się z opublikowaniem strony. Najpierw dokładnie sprawdź, czy wszystkie elementy są dobrze widoczne, nie zachodzą na siebie, a przede wszystkim czy się wczytują. Sprawdź to na różnych przeglądarkach internetowych i systemach operacyjnych. Popracuj nad wszystkimi zauważonymi błędami, nie zostawiaj niczego na potem.

Integracja z social media

Czy z poziomu strony można bezpośrednio przejść do mediów społecznościowych? Często na portalach znajduje się kilka profili mających bardzo podobną lub taką samą nazwę. Ważne jest, aby strona kierowała to twojego profilu. Większość użytkowników właśnie na niej będzie szukała odnośników.

Dobra kompozycja strony internetowej wpływa na odbiór treści jak i nastawienie klienta. Dużo elementów i bałagan mogą zniechęcić do jej używania. Także i tym razem działa prosta zasada, że mniej znaczy więcej.

Oryginalny tekst znajduje się na stronie Web Design Agency Black Cliff Media.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top