Jeszcze chwilke, szukam chomika

Explainer Video jest to materiał wideo, który ma na celu wyjaśnienie funkcjonowania produktu lub usługi. W prosty i klarowny sposób zwraca uwagę na podstawowe informacje odnośnie oferty bądź samej firmy.

Animacja produktowa ma taki sam cel jak explainer video, a mianowicie chodzi tutaj o wytłumaczenie działania produktu. Różnica jest jedna. Explainer video może być zarówno animacją jak i filmem aktorskim.

Czas trwania

Średni czas trwania zarówno explainer video jak i animacji produktowej nie powinien przekraczać 3 minut. Oczywiście nie musimy zmieścić opisu wszystkich możliwości, wręcz przeciwnie, chodzi tutaj o podstawową funkcjonalność. Zaawansowany użytkownik i tak nie będzie zainteresowany. Jest ono skierowane do nowicjusza, który w szybki i prosty sposób chce poznać podstawy.

Selekcja informacji

Dobrze się zastanów co chcesz pokazać. Masz niewiele czasu. Co więcej, percepcja odbiorcy jest ograniczona. Załóżmy, że postarasz się i zmieścisz całą instrukcję obsługi w ciągu 2 minut. Ile zapamięta z tego odbiorca? Czy wideo rzeczywiście będzie dla niego wartościowe? Zacznij od selekcji informacji. Lepiej omówić mniej treści, a w bardziej zrozumiały sposób niż posługiwać się samymi hasłami, za to nawiązującymi do różnych aspektów.

Załóżmy, że twoja firma zajmuje się sprzedażą komputerów. Możesz „zajrzeć do środka” produktu i pokazać przewody oraz poszczególne komponenty. Możesz również zwizualizować normalną pracę urządzenia, albo podejść do tematu bardziej kreatywnie i zwrócić uwagę na nietypowe cechy oferowanego produktu, na przykład wysoką odporność na zniszczenia.

Zalety

  • obecnie wielu użytkowników spędza swój wolny czas na oglądaniu filmów, dlatego prawdopodobne jest, że natkną się i na wideo twojej firmy
  • użytkownicy odwiedzający stronę, na której znajduje się explainer video pozostają na niej średnio o 2 minuty dłużej, w brew pozorom, to dosyć długo
  • materiały filmowe zwiększają zaangażowanie użytkownika, prowokują go do szukania bardziej szczegółowych informacji

Obrazy pomagają w zrozumieniu zjawisk. Bardziej prawdopodobne jest przyswojenie informacji podanej w formie wizualnej niż pisanej. Przy wprowadzaniu nowego produktu lub usługi zastanów się, czy nie warto od razu przygotować dla niego explainer video bądź animacji produktowej.

 

Oryginalny tekst artykułu znajduje się na stronie Video Production Agency Black Cliff Media

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top