Jeszcze chwilke, szukam chomika

Explainer Video jest to materiał wideo, który ma na celu wyjaśnienie funkcjonowania produktu lub usługi. W prosty i klarowny sposób zwraca uwagę na podstawowe informacje odnośnie oferty bądź samej firmy.

Animacja produktowa ma taki sam cel jak explainer video, a mianowicie chodzi tutaj o wytłumaczenie działania produktu. Różnica jest jedna. Explainer video może być zarówno animacją jak i filmem aktorskim.

Czas trwania

Średni czas trwania zarówno explainer video jak i animacji produktowej nie powinien przekraczać 3 minut. Oczywiście nie musimy zmieścić opisu wszystkich możliwości, wręcz przeciwnie, chodzi tutaj o podstawową funkcjonalność. Zaawansowany użytkownik i tak nie będzie zainteresowany. Jest ono skierowane do nowicjusza, który w szybki i prosty sposób chce poznać podstawy.

Selekcja informacji

Dobrze się zastanów co chcesz pokazać. Masz niewiele czasu. Co więcej, percepcja odbiorcy jest ograniczona. Załóżmy, że postarasz się i zmieścisz całą instrukcję obsługi w ciągu 2 minut. Ile zapamięta z tego odbiorca? Czy wideo rzeczywiście będzie dla niego wartościowe? Zacznij od selekcji informacji. Lepiej omówić mniej treści, a w bardziej zrozumiały sposób niż posługiwać się samymi hasłami, za to nawiązującymi do różnych aspektów.

Załóżmy, że twoja firma zajmuje się sprzedażą komputerów. Możesz „zajrzeć do środka” produktu i pokazać przewody oraz poszczególne komponenty. Możesz również zwizualizować normalną pracę urządzenia, albo podejść do tematu bardziej kreatywnie i zwrócić uwagę na nietypowe cechy oferowanego produktu, na przykład wysoką odporność na zniszczenia.

Zalety

  • obecnie wielu użytkowników spędza swój wolny czas na oglądaniu filmów, dlatego prawdopodobne jest, że natkną się i na wideo twojej firmy
  • użytkownicy odwiedzający stronę, na której znajduje się explainer video pozostają na niej średnio o 2 minuty dłużej, w brew pozorom, to dosyć długo
  • materiały filmowe zwiększają zaangażowanie użytkownika, prowokują go do szukania bardziej szczegółowych informacji

Obrazy pomagają w zrozumieniu zjawisk. Bardziej prawdopodobne jest przyswojenie informacji podanej w formie wizualnej niż pisanej. Przy wprowadzaniu nowego produktu lub usługi zastanów się, czy nie warto od razu przygotować dla niego explainer video bądź animacji produktowej.

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top