Jeszcze chwilke, szukam chomika

Newsletter jest to elektroniczna forma biuletynu rozsyłanego w regularnych odstępach czasu. Wiadomość dociera bezpłatnie do wszystkich subskrybentów (prenumeratorów) za pomocą poczty elektronicznej.

Cele i planowanie

Przede wszystkim musisz się zastanowić, co chcesz osiągnąć poprzez newsletter. Czy chcesz skierować użytkowników na swoją stronę? Poinformować o promocjach i czasowych ofertach? Zaproponować dodatkowe usługi do sprzedawanego produktu? Czy chcesz wysyłać informacje typowo sprzedażowe czy postawisz też nacisk na budowanie świadomości marki i zwiększenie lojalności klientów? Od odpowiedzi na te pytania zależy dobór treści oraz ich forma. Jeżeli każdy mail będzie miał inną tematykę i strukturę prawdopodobne jest, że odbiorca postanowi z niego zrezygnować.

Personalizacja

Rozważ personalizowanie newslettera do poszczególnych grup odbiorców. Może warto przygotować kilka wersji i przy zapisie dać wybór: niech klient sam zdecyduje, które informacje interesują go najbardziej. Stwierdzono, że otwieralność maili zawierających w tytule imię odbiorcy wzrasta. Można też zastosować dane geolokalizacyjne i na przykład wysyłać oferty możliwe do zrealizowania w obrębie najbliższych kilku kilometrów bądź tego samego miasta. Dzięki temu twój email będzie się wyróżniał na tle innych i odbiorca doceni twoje starania.

Aktualizowanie bazy kontaktów

Dobrze jest co jakiś czas przeanalizować bazę kontaktów – pousuwać adresy sprawiające wrażenie nieprawdziwych, powtarzające się oraz takie, do których maile nie docierają. Ponadto zwróć uwagę czy nie wysyłasz maili do osób, które zgłosiły chęć wypisania się z listy. Dzięki tym działaniom zmniejszysz swoją bazę do rozmiarów dających realne efekty oraz zmniejszysz ryzyko trafienia do spamu w skrzynkach odbiorców.

Wskazówki

  • Odbiorca przyzwyczaja się do jednego układu i formy. Zadbaj, aby każdy newsletter miał taki sam układ graficzny, a jedynie różnił się zawartymi treściami.
  • Wiadomości wysyłaj o stałej porze. Zdecyduj, czy wysyłasz go co tydzień, co dwa, czy z inną częstotliwością. Ważna jest konsekwencja. Trzymaj się ustaleń.
  • Treść premium – poza główną treścią newsletter powinien oferować informacje niedostępne w innej formie, dając w ten sposób czytelnikom poczucie wyjątkowości, dzięki temu, są na bieżąco z tym, co się dzieje w firmie.

Dobrze przygotowany newsletter może pozytywnie wpłynąć na wizerunek twojej formy. Pamiętaj, aby dobrze go zaplanować i dopasować do potrzeb odbiorców. Dzięki temu dotrze do głównych zainteresowanych gotowych skorzystać z twojej oferty.

Oryginalny tekst artykułu znajduje się na stronie Marketing Agency Black Cliff Media

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top