Jeszcze chwilke, szukam chomika

Myśląc o reklamie pierwszym skojarzeniem jest reklama telewizyjna, krótkie, dynamicznie zmontowane wideo. Taka forma aktywizuje wszystkie zmysły, przyciąga wzrok. Na co należy zwrócić uwagę, aby reklama została zauważona, a najlepiej zauważona i zapamiętana?

Reguła pięciu sekund

Niepisana zasada mówi, że jeżeli twoja reklama nie zainteresuje odbiorcy w ciągu pierwszych 5 sekund, najprawdopodobniej nie zainteresuje go w ogóle. Film powinien zaczynać się mocnym, dynamicznym akcentem. Jest to jedyna szansa na przyciągnięcie uwagi. Gdy odbiorca zostanie zaintrygowany na początku, z chęcią obejrzy wideo do końca. A przecież o to właśnie chodzi.

Logo

Umieszczenie na początku reklamy logo, które jest osobnym elementem (nie znajduje się bezpośrednio na produkcie) wpływa na częstsze pomijanie reklam. W trakcie pierwszych pięciu sekund logo powinno zawsze być integralną częścią produktu. W dalszej części wideo jego umiejscowienie przestaje mieć większe znaczenie.

Muzyka

Muzyka jest bardzo ważna, pomaga w odpowiednim odbiorze reklamy. Wszystko zależny od celu i tematyki wideo. Jeden filmik bardzo dobrze skomponuje się z muzyką klasyczną, inny z jazzem, a jeszcze inny z muzyką progresywną. Warto się zastanowić nad całkowitym zrezygnowaniem z podkładu. Jeżeli głównym środkiem wyrazu jest słowo, dialogi bohaterów, dodatkowe dźwięki tła mogą przeszkadzać. Z drugiej strony przy dynamicznym montażu, gdy na ekranie dzieje się naprawdę dużo, podkład pomaga w osiągnięciu efektu spójności.

Czas trwania

Reklama nie może być długa. Optymalna długość to 30 sekund. Po tym czasie coraz trudniej jest utrzymać uwagę i skupienie odbiorcy. Nie jest to jednak niemożliwe. Zdarzają się materiały trwające ponad 3 minuty, które zdobywają niesamowitą popularność. Wszystko zależy od pomysłu i fabuły. Ważne, aby film nie sprawiał wrażenia przeciąganego na siłę, lub z drugiej strony, maksymalnie skróconego, żeby tylko wyrobić się w czasie. Trzeba znaleźć złoty środek.

Już ponad 90% marketerów stosuje wideo online. Przekonaj się, jakie możliwości otwiera przed twoją firmą. Nie czekaj, zainwestuj w wideo!

Podobał ci się artykuł? - Udostępnij:

Marketing internetowy oraz komunikacja to moje dwie największe pasje. Już od ponad 10 lat pracuję jako specjalista ds. komunikacji w międzynarodowej korporacji. Współpracując blisko z działem marketingu dbam o wizerunek firmy. Fascynuje mnie pozycjonowanie stron internetowych, narzędzia marketingu mix oraz strategia promocji. W wolnych chwilach piję Colę i przeglądam reklamy z SuperBowl (tak, historia reklamy to mój drugi świat). Lubię pisać i dzielić się swoimi doświadczeniami - dlatego właśnie powstał ten blog. Co więcej? Mam dwa koty i chomika, nie do końca się dogadują, ale w życiu i marketingu jest podobnie, trzeba jakoś dojść do porozumienia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Top